NewParticipantMail: Difference between revisions

From RevSpace
Jump to navigation Jump to search
 
(One intermediate revision by the same user not shown)
Line 5: Line 5:
=-----[ deelnemersbijdrage ]-----=
=-----[ deelnemersbijdrage ]-----=


De maandelijkse bijdrage van EUR 25,- kan je overmaken naar rekeningnummer NL69ABNA0431158207 (Let op: dit is niet hetzelfde nummer als voor een deposit in revbank!) ten name van Stichting Revelation Space. Zet in de omschrijving de nickname waaronder je bekend bent (die je ook bij inschrijving hebt opgegeven), dan weten we wie het bedrag heeft overgemaakt. Je mag altijd meer overmaken natuurlijk.
De maandelijkse bijdrage van EUR 32,- kan je overmaken naar rekeningnummer NL69ABNA0431158207 (Let op: dit is niet hetzelfde nummer als voor een deposit in revbank!) ten name van Stichting Revelation Space. Zet in de omschrijving de nickname waaronder je bekend bent (die je ook bij inschrijving hebt opgegeven), dan weten we wie het bedrag heeft overgemaakt. Je mag altijd meer overmaken natuurlijk.


Mocht je de kosten zakelijk kunnen aftrekken of door je werkgever laten betalen, dan is er de mogelijkheid een factuur te ontvangen. Om het voor de penningmeester leuk te houden kan dat alleen als je voor minimaal een kwartaal maar liever gewoon per jaar vooruit betaalt. Laat het weten aan treasury@revspace.nl als je dit wil.
Mocht je de kosten zakelijk kunnen aftrekken of door je werkgever laten betalen, dan is er de mogelijkheid een factuur te ontvangen. Om het voor de penningmeester leuk te houden kan dat alleen als je voor minimaal een kwartaal maar liever gewoon per jaar vooruit betaalt. Laat het weten aan treasury@revspace.nl als je dit wil.

Latest revision as of 13:37, 12 April 2023

Welkom!

Deze mail ontvang je omdat je jezelf onlangs hebt ingeschreven als deelnemer bij Revelation Space. Via deze weg willen wij (de andere deelnemers) wat praktische zaken delen die we samen hebben afgesproken. Dat varieert van saaie administratieve details tot 'Hoe RevSpace werkt'. Laten we met het eerste beginnen.

-----[ deelnemersbijdrage ]-----

De maandelijkse bijdrage van EUR 32,- kan je overmaken naar rekeningnummer NL69ABNA0431158207 (Let op: dit is niet hetzelfde nummer als voor een deposit in revbank!) ten name van Stichting Revelation Space. Zet in de omschrijving de nickname waaronder je bekend bent (die je ook bij inschrijving hebt opgegeven), dan weten we wie het bedrag heeft overgemaakt. Je mag altijd meer overmaken natuurlijk.

Mocht je de kosten zakelijk kunnen aftrekken of door je werkgever laten betalen, dan is er de mogelijkheid een factuur te ontvangen. Om het voor de penningmeester leuk te houden kan dat alleen als je voor minimaal een kwartaal maar liever gewoon per jaar vooruit betaalt. Laat het weten aan treasury@revspace.nl als je dit wil.

-----[ bijeenkomsten ]-----

Naast dat er vrij regelmatig mensen in de space te vinden zijn (bezig met een project of gewoon voor de gezelligheid), hebben we een aantal reguliere bijeenkomsten. We hebben bijvoorbeeld eens in de twee weken een Meta-meet. Ook zijn er regelmatig ad-hoc bijeenkomsten. We moedigen eenieder aan om eens iets leuks, interessants en boeiends te organiseren in de space. Bijvoorbeeld een workshop over een stuk software of techniek die je de laatste tijd erg bezig houdt, een release-party voor de laatste distro die een solaris kernel combineert met een BSD userland of een lezing over het laatste idee van het kabinet om stadsduiven uit te rusten met camera's om het gevoel van veiligheid in de stad te vergroten (en waarom dat een slecht idee is). En schuw ook vooral niet het uitnodigen van een breder publiek. Kennis delen is een van de kernwaarden van een hackerspace. Niet alleen delen onderling, maar zeker ook met een groter publiek.

De laatste bijeenkomsten staan altijd op de agenda. Er is ook een landelijke agenda van activiteiten in de diverse Nederlandse hackerspaces: http://hackerspaces.nl/hackagenda/

-----[ guidelines ]-----

We hebben een aantal guidelines voor het gebruik van de space. Het volledige overzicht is op de wiki te vinden. De belangrijkste punten:

  • Wil je een workshop, bijeenkomst of feestje organiseren dan kan dat; het moet natuurlijk wel iets zijn dat enigszins gerelateerd is aan het concept hackerspace, een afstudeerfeestje is bijvoorbeeld misschien wat minder fijn; laat bij een hoge opkomst altijd ruim van te voren weten wat je van plan bent, en zet in ieder geval je evenement op de RevSpace-agenda op de wiki; laat na het evenement de space wel weer leefbaar achter, zorg dus dat er ook mensen zijn die helpen met opruimen;
  • Common sense, maar wees voorzichtig; doe geen domme dingen met etsvloeistof of powertools; neem je kinderen mee, prima, maar let zelf op dat ze niet een slijptol in hun schedel zetten of een slokje ontwikkelaar door de mountain dew doen;

-----[ yes you can!!!1! ]-----

De space is er voor en door de deelnemers. Wellicht anders dan je gewend bent van 'normale' clubs is er hier geen groep mensen die alles netjes houdt en organiseert. Er is een stichting die de space ondersteunt, maar deze is vooral opgericht om een rechtspersoon te bieden voor het ondertekenen van een huurcontract en aanvragen van een bankrekening. De space is opgezet en ingericht door alle deelnemers samen, en het is ook aan ons allen om te zorgen dat de space kan blijven bestaan. Zaken als schoonmaken, onderhoud en klusjes, inrichting, uitbreiden gereedschapscollectie en machine-park, ledenwerving, financiën, website, pr/publiciteit en wat dies meer zijn pakken we met z'n allen op. Als je denkt 'iemand zou eigenlijk...' bedenk dan dat jij die iemand bent! Mocht je dus iets fout zien gaan, merken dat iets moet gebeuren of een idee hebt om iets te verbeteren, ga er dan vooral mee aan de slag! Doe, overleg en verbeter!

-----[ huishoudelijk ]-----

  • Volle prullenbak? Haal de zak eruit en gooi deze in de afvalcontainer (nieuwe zakken liggen bij de schoonmaakartikelen);
  • De afvalcontainers voor papier en restafval staan buiten, na de garagedeur linksaf, dan vind je de containers achter het gebouw.;
  • De container voor plastic staat ter hoogte van De Ruyterstraat 3, Leidschendam. Dat is ongeveer 5 minuten lopen of 2 minuten fietsen.
  • Is iets op? Er is een staande afspraak dat artikelen die we op voorraad hebben door eenieder mogen worden aangevuld; denk hierbij aan frisdrank of snacks, maar ook aan schoonmaakmiddel en papieren zakdoekjes; indien het bedrag de EUR 25,- per meta-meeting-periode niet overschrijdt mag je het bonnetje in de kas deponeren met je naam erop, en het overeenkomstige bedrag uit de kas nemen (tip: als je met meer mensen bent, mag je EUR 25,- per naam die op het bonnetje geschreven is compenseren);
  • ....?

-----[ mailing lists ]-----

Revspace heeft twee mailinglists:

  • participantsonly@revspace.nl, een members-only lijst voor interne discussies.
  • revspace@revspace.nl, een algemene discussie-lijst voor mensen die geïnteresseerd zijn in RevSpace

Daarnaast is er nog de algemene hackerspaces lijst 'general@hackerspaces.nl'. Hierop zitten mensen van allerlei hackerspaces in Nederland. Ten slotte is het bestuur van de space te bereiken via 'board@revspace.nl'.

-----[ bottom-line ]-----

We denken dat RevSpace veel kan bieden aan gemotiveerde, enthousiaste deelnemers. Zoals zo vaak geldt, is hier des te meer van toepassing dat je zelf een belangrijke schakel bent in het succes van deze ontdekkingstocht. Als deelnemers wensen we je veel plezier in onze, en jouw, Revelation Space.