Difference between revisions of "Verhuizing"

From RevSpace
Jump to navigation Jump to search
(Mogelijke opties)
(Makkelijk te vergeten)
(43 intermediate revisions by 10 users not shown)
Line 4: Line 4:
 
   |Status=Initializing
 
   |Status=Initializing
 
   |Contact=Sebastius
 
   |Contact=Sebastius
   |Contact1=Juerd
+
   |Contact1=Gori
 
   |Contact2=Foobar
 
   |Contact2=Foobar
 
   |Contact3=Maxell
 
   |Contact3=Maxell
   |Contact4=WinsCaP
+
   |Contact4=WinSCaP
   |Contact5=HansG
+
   |Contact5=Hans de Goede
 +
  |Contact6=Juerd
 
|Omschrijving=Op naar RevSpace 3.0!
 
|Omschrijving=Op naar RevSpace 3.0!
 
   }}
 
   }}
Line 16: Line 17:
  
 
=Planning=
 
=Planning=
* Planning maken
+
* ZSM: Sparkshack ingepakt, afzuigkap, elektra (voor zover mogelijk, denk aan radiohok, noodverlichting etc) gedemonteerd etc.
 +
* 1 februari (uiterlijk): alle persoonlijke spullen weg uit de space. Mogelijk schuift deze datum nog naar voren. Reken er op dat dit ook heel kort van te voren gecommuniceerd kan worden!)
  
=Zoeken naar Ruimte=
+
=Opruimen=
 
+
==Spullen==
== Wat we nu hebben ==
+
Tref je iets waarvan jij denkt dat het weg kan/moet, dan vraag je dat aan de eigenaar (de deelnemer/bestuur).
We hebben momenteel ongeveer, voor € 900 per maand incl. alles (BTW-compensatie 10%, elektra, water, gedeelde ruimten, etc):
 
 
 
{|class=wikitable
 
|valign=top|
 
Eigen ruimte:
 
{|class=wikitable
 
| Klusbunker || 120 m²
 
|rowspan=2| € 260
 
|-
 
| Meukhok (opslag) || 25 m²
 
|-
 
| Sparkshack (buiten) || 120 m² || € 220
 
|-
 
| Lounge (kantoor) || 25 m² || € 310
 
|-
 
| Restaurant || 25 m² || € 110
 
|-
 
! Totaal !! 315 m² || € 900
 
|}
 
|valign=top|
 
Gedeelde faciliteiten:
 
{|class=wikitable
 
| Kantine || 100 m²
 
|-
 
| Parkeer-/buitenruimte || >400 m²
 
|-
 
| Serverruimte || 2 m²
 
|-
 
| Toiletten
 
|-
 
| Douche
 
|}
 
|valign=top style="width: 20em"|
 
4 deelnemers van RevSpace huren ook nog eigen ruimte in het gebouw en zijn wellicht geinteresseerd in mee-verhuizen:
 
{|class=wikitable
 
| Kelderruimte 1 || 25 m² || € ±100
 
|-
 
| Kelderruimte 2 || 25 m² || € ±100
 
|-
 
| Kelderruimte 3 || 25 m² || € ±100
 
|-
 
| Kantoorruimte || 21 m² || € ±280
 
|-
 
! Totaal !! ±100 m² || € ±580
 
|}
 
|}
 
  
== Mogelijke opties ==
+
Persoonlijke spullen: Deelnemers zijn zelf verantwoordelijk voor het mee naar huis nemen (of zelf verhuizen) van alle persoonlijke spullen op de space (zowel op als buiten de deelnemers planken, denk ook aan gereedschappen/materialen).  
Er zijn aantal soorten opties denkbaar :
 
* Optie A
 
** Ergens locatie vinden zoals nu. De huidige beheerder is bezig met iets zoeken. Bestuur weet meer
 
* Optie B
 
** Bedrijfsruimte / fabriekshal, met sparkshack er in, bovenop klusbunker bouwen
 
* Noodoptie A
 
** Kleine ruimte ( kantoor) voor sociaal en beetje solderen
 
* Noodoptie B
 
** sparkshack verbouwen tot space: Weiland/Parkeerplaats + stroom + dixie
 
* Extra optie
 
** indien geen plek voor Sparkshcak : Sparkshack vercashen en cash herinvesteren
 
* Far out optie :
 
** Geld verzamelen en hypotheek ophalen en iets kopen. Dit moet verkend worden of het uberhaupt haalbaar is, los nog van initieele geld verzamelen.
 
  
 
+
Het bestuur beslist over spullen die nog op de space staan na de cut-off datum (nader te bepalen, uiterlijk 1 februari), als spullen na de cut-off datum door het bestuur als dood gewicht worden beschouwd zullen deze worden weggegooid (zonder verder overleg/waarschuwing).
 
 
benadski vindt dit wel een hele mooie: http://bis.steenworp.nl/#saleRentStatus=sale_or_rent&minSurface=200&mainObjectTypeIds=216&spec=0&id=13146& zie ook: http://www.fundainbusiness.nl/bedrijfshal/delft/object-47966053-schieweg-15-d/omschrijving/
 
 
 
'''Voordelen:'''
 
 
 
-Goedkoop per m2
 
 
 
-Veel ruimte (ook in de hoogte)
 
 
 
-Per 25m2 te huur
 
 
 
-Bovenloopkraan
 
 
 
-Waarschijnlijk 5 jaar (+ 5) beschikbaar
 
 
 
'''Nadelen:'''
 
 
 
-Eigenlijk nét te ver weg, hoeveel deelnemers verliezen we hierdoor?
 
 
 
 
 
??
 
 
 
== Politieke weg ==
 
 
 
* '''Geen namen van mensen vermelden zonder hun toestemming. Dit is een openbare pagina die geindexeerd wordt door zoekmachines en archiefrobots.'''
 
 
 
http://www.omroepwest.nl/nieuws/3067227/Rijswijk-pakt-45-voetbalvelden-aan-lege-kantoren-aan-meer-woningen
 
 
 
 
 
Mux kwam op IRC ook met deze link: http://www.denhaag.nl/home/bedrijven-en-instellingen/to/Haagse-kantorenloods-meld-uw-idee-voor-vastgoed.htm
 
 
 
=Opruimen=
 
  
 
=Inpakken=
 
=Inpakken=
Line 123: Line 34:
 
===Lomp, zwaar, fragiel===
 
===Lomp, zwaar, fragiel===
 
* [[Meubels|Meubels hebben een eigen pagina]] (alles dat op de vloer staat of aan de muur hangt is een meubel)
 
* [[Meubels|Meubels hebben een eigen pagina]] (alles dat op de vloer staat of aan de muur hangt is een meubel)
* Kolomboormachines
+
* Kolomboormachine
 
* Lasercutter
 
* Lasercutter
 +
* Vinyl Cutter
 
* Reflowoven
 
* Reflowoven
 
* Spectrum analyzer
 
* Spectrum analyzer
Line 130: Line 42:
 
* Grote logic analyzer
 
* Grote logic analyzer
 
* UPS doorduino (op snoepautomaat 1)
 
* UPS doorduino (op snoepautomaat 1)
 +
* [[Grote lichtkrant]]
 +
* [[Matrixsignaalgever]]
 +
* [[The_eye_of_the_Internet]] (geintegreerd met cam1)
  
 
===Makkelijk te vergeten===
 
===Makkelijk te vergeten===
Line 135: Line 50:
 
** Alleen in de kantine, de rest hangt in eigen ruimtes.
 
** Alleen in de kantine, de rest hangt in eigen ruimtes.
 
*ESPsensor op de boiler
 
*ESPsensor op de boiler
 +
*Lora-Gateway (boilerruimte)
 
*iButtonreaders en deuropeners zijdeur, voordeur, klusbunker, lounge
 
*iButtonreaders en deuropeners zijdeur, voordeur, klusbunker, lounge
*RevRadio bij boiler/antennes op het dak
+
*Lichtkrant in kantine (hangt hoog, is lomp en zwaar)
  
 
===Wat laten we niet achter wat je normaal wel zou doen?===
 
===Wat laten we niet achter wat je normaal wel zou doen?===
 
*kilometers UTP?
 
*kilometers UTP?
 
*WCD's in klusbunker/restaurant
 
*WCD's in klusbunker/restaurant
*Laminaatvloer klusbunker/restaurant ??
+
*Laminaatvloer restaurant (is net nieuw en er zijn nog nieuwe vloerdelen bij Ikea te koop)
 
*Analoge buitencamera's (willen we die wel? Zo ja: ook zoveel mogelijk coax uit het gebouw rauzen)
 
*Analoge buitencamera's (willen we die wel? Zo ja: ook zoveel mogelijk coax uit het gebouw rauzen)
  
===Wat kunnen we meenemen uit het gebouw dat toch gesloopt gaat worden===
+
===Wat ''willen'' we meenemen uit het gebouw dat toch gesloopt gaat worden===
* ...
+
NB: Niks hiervan strippen/meenemen voordat er toestemming is. Koperen kabels is niet realistisch :D
 +
 
 +
'''Toestemming om na 31 maart te verwijderen:'''
 +
 
 +
''(enkel bestuur mag hier items aan toevoegen)''
 +
*Closein boiler keuken gebouw D
 +
*Keuken/bar/bovenkasten gebouw D (vooralsnog enkel interesse in bovenkasten en mogelijk het front van de bar (stijgerhout)
 +
 
 +
'''Wensenlijst die nog niet overlegd is'''
 +
* Voetknoppen urinoirs ''(waarom?)''
 +
* Ventilatie-meuk uit systeemplafonds/van het dak ''(is dat nog nodig?)''

Revision as of 15:36, 22 January 2017

Project Verhuizing
HupsakeeVerhuizen.jpg
Op naar RevSpace 3.0!
Status Initializing
Contact Sebastius, Gori, Foobar, Maxell, WinSCaP, Hans de Goede
Last Update 2017-01-22


RevSpace gaat verhuizen. Uiterlijk 31 maart 2017 moeten onze ruimtes in 'de Verlichting' leeg zijn opgeleverd.

Planning

  • ZSM: Sparkshack ingepakt, afzuigkap, elektra (voor zover mogelijk, denk aan radiohok, noodverlichting etc) gedemonteerd etc.
  • 1 februari (uiterlijk): alle persoonlijke spullen weg uit de space. Mogelijk schuift deze datum nog naar voren. Reken er op dat dit ook heel kort van te voren gecommuniceerd kan worden!)

Opruimen

Spullen

Tref je iets waarvan jij denkt dat het weg kan/moet, dan vraag je dat aan de eigenaar (de deelnemer/bestuur).

Persoonlijke spullen: Deelnemers zijn zelf verantwoordelijk voor het mee naar huis nemen (of zelf verhuizen) van alle persoonlijke spullen op de space (zowel op als buiten de deelnemers planken, denk ook aan gereedschappen/materialen).

Het bestuur beslist over spullen die nog op de space staan na de cut-off datum (nader te bepalen, uiterlijk 1 februari), als spullen na de cut-off datum door het bestuur als dood gewicht worden beschouwd zullen deze worden weggegooid (zonder verder overleg/waarschuwing).

Inpakken

En ik neem mee…

Lomp, zwaar, fragiel

Makkelijk te vergeten

  • Accesspoints in algemene ruimtes
    • Alleen in de kantine, de rest hangt in eigen ruimtes.
  • ESPsensor op de boiler
  • Lora-Gateway (boilerruimte)
  • iButtonreaders en deuropeners zijdeur, voordeur, klusbunker, lounge
  • Lichtkrant in kantine (hangt hoog, is lomp en zwaar)

Wat laten we niet achter wat je normaal wel zou doen?

  • kilometers UTP?
  • WCD's in klusbunker/restaurant
  • Laminaatvloer restaurant (is net nieuw en er zijn nog nieuwe vloerdelen bij Ikea te koop)
  • Analoge buitencamera's (willen we die wel? Zo ja: ook zoveel mogelijk coax uit het gebouw rauzen)

Wat willen we meenemen uit het gebouw dat toch gesloopt gaat worden

NB: Niks hiervan strippen/meenemen voordat er toestemming is. Koperen kabels is niet realistisch :D

Toestemming om na 31 maart te verwijderen:

(enkel bestuur mag hier items aan toevoegen)

  • Closein boiler keuken gebouw D
  • Keuken/bar/bovenkasten gebouw D (vooralsnog enkel interesse in bovenkasten en mogelijk het front van de bar (stijgerhout)

Wensenlijst die nog niet overlegd is

  • Voetknoppen urinoirs (waarom?)
  • Ventilatie-meuk uit systeemplafonds/van het dak (is dat nog nodig?)