Difference between revisions of "Verhuizing"

From RevSpace
Jump to navigation Jump to search
(16 intermediate revisions by 4 users not shown)
Line 4: Line 4:
 
   |Status=Initializing
 
   |Status=Initializing
 
   |Contact=Sebastius
 
   |Contact=Sebastius
   |Contact1=Juerd
+
   |Contact1=Gori
 
   |Contact2=Foobar
 
   |Contact2=Foobar
 
   |Contact3=Maxell
 
   |Contact3=Maxell
   |Contact4=WinsCaP
+
   |Contact4=WinSCaP
   |Contact5=HansG
+
   |Contact5=Hans de Goede
 +
  |Contact6=Juerd
 
|Omschrijving=Op naar RevSpace 3.0!
 
|Omschrijving=Op naar RevSpace 3.0!
 
   }}
 
   }}
Line 17: Line 18:
 
=Planning=
 
=Planning=
 
* [[Deelnemersvergadering16x10x11]]
 
* [[Deelnemersvergadering16x10x11]]
* Planning maken
+
* 1 januari (uiterlijk): RevSpace is teruggebracht tot een minimum viable hacker-space. Alles wat niet essentieel is inpakken, meubels demonteren
 +
* 7 januari (uiterlijk): als een A locatie niet gelukt is voor deze datum, gaan we zsm voor een B locatie.
 +
* 31 januari: bestuursvergadering als een B locatie niet lukt, dan gaan we per direct aan de slag voor een C locatie (kantoorruimte voor meetings + opslag voor alle belangrijke materialen)
 +
* 1 februari (uiterlijk): alle persoonlijke spullen weg uit de space. Mogelijk schuift deze datum nog naar voren. Reken er op dat dit ook heel kort van te voren gecommuniceerd kan worden!)
  
 
=Zoeken naar Ruimte=
 
=Zoeken naar Ruimte=
  
== Wat we nu hebben ==
+
* [[Zoeken naar panden]]
We hebben momenteel ongeveer, voor € 900 per maand incl. alles (BTW-compensatie 10%, elektra, water, gedeelde ruimten, etc):
+
* Lijst met [[Panden]]
  
{|class=wikitable
+
=Opruimen=
|valign=top|
+
==Spullen==
Eigen ruimte:
+
Tref je iets waarvan jij denkt dat het weg kan/moet, dan vraag je dat aan de eigenaar (de deelnemer/bestuur).  
{|class=wikitable
 
| Klusbunker || 120 m²
 
|rowspan=2| € 260
 
|-
 
| Meukhok (opslag) || 25 m²
 
|-
 
| Sparkshack (buiten) || 120 m² || € 220
 
|-
 
| Lounge (kantoor) || 25 m² || € 310
 
|-
 
| Restaurant || 25 m² || € 110
 
|-
 
! Totaal !! 315 m² || € 900
 
|}
 
|valign=top|
 
Gedeelde faciliteiten:
 
{|class=wikitable
 
| Kantine || 100 m²
 
|-
 
| Parkeer-/buitenruimte || >400 m²
 
|-
 
| Serverruimte || 2 m²
 
|-
 
| Toiletten
 
|-
 
| Douche
 
|}
 
|valign=top style="width: 20em"|
 
4 deelnemers van RevSpace huren ook nog eigen ruimte in het gebouw en zijn wellicht geinteresseerd in mee-verhuizen:
 
{|class=wikitable
 
| Kelderruimte 1 || 25 m² || € ±100
 
|-
 
| Kelderruimte 2 || 25 m² || € ±100
 
|-
 
| Kelderruimte 3 || 25 m² || € ±100
 
|-
 
| Kantoorruimte || 21 m² || € ±280
 
|-
 
! Totaal !! ±100 m² || € ±580
 
|}
 
|}
 
 
 
== Mogelijke opties ==
 
Er zijn aantal soorten opties denkbaar :
 
* Optie A
 
** Ergens locatie vinden zoals nu. De huidige beheerder is bezig met iets zoeken. Bestuur weet meer
 
* Optie B
 
** Bedrijfsruimte / fabriekshal, met sparkshack er in, bovenop klusbunkerzolder bouwen
 
** Bijvoorbeeld:
 
*** [[Schieweg 15, Delft]] (maar liever dichtbij)
 
*** Een bedrijfsruimte in de Plaspoelpolder in Rijswijk, daar staat heel veel leeg, bv: http://www.fundainbusiness.nl/bedrijfshal/rijswijk/object-48865895-cort-van-der-lindenstr-18-18a/
 
* Noodoptie A
 
** Kleine ruimte ( kantoor) voor sociaal en beetje solderen
 
* Noodoptie B
 
** sparkshack verbouwen tot space: Weiland/Parkeerplaats + stroom + dixie
 
* Extra optie
 
** indien geen plek voor Sparkshcak : Sparkshack vercashen en cash herinvesteren
 
* Far out optie :
 
** Geld verzamelen en hypotheek ophalen en iets kopen. Dit moet verkend worden of het uberhaupt haalbaar is, los nog van initieele geld verzamelen.
 
** Qua kopen zou dit qua hypotheek nog wel op te brengen zijn: http://www.fundainbusiness.nl/bedrijfshal/voorburg/object-49714220-prinses-irenelaan-85/ of http://www.fundainbusiness.nl/bedrijfshal/den-haag/object-49715608-televisiestraat-260/
 
 
 
??
 
 
 
=== Scraping ===
 
Voor http://bis.steenworp.nl/ scrape:
 
 
 
<code>$ curl 'http://bis.steenworp.nl/front-end/zoeken' --compressed -d 'searchCacheLookupTable=lookup_123&offset=0&count=1000'</code>
 
 
 
<code>$ curl 'http://bis.steenworp.nl/front-end/zoeken' --compressed -d 'searchCacheLookupTable=lookup_123&offset=1000&count=1000'</code>
 
 
 
result = redelijke XML, ben bezig met een XSLT -> JSON --[[User:Bwb|Bwb]] ([[User talk:Bwb|talk]]) 22:23, 11 October 2016 (CEST)
 
  
== Politieke weg ==
+
Persoonlijke spullen: Deelnemers zijn zelf verantwoordelijk voor het mee naar huis nemen (of zelf verhuizen) van alle persoonlijke spullen op de space (zowel op als buiten de deelnemers planken, denk ook aan gereedschappen/materialen).
  
* '''Geen namen van mensen vermelden zonder hun toestemming. Dit is een openbare pagina die geindexeerd wordt door zoekmachines en archiefrobots.'''
+
Het bestuur beslist over spullen die nog op de space staan na de cut-off datum (nader te bepalen, uiterlijk 1 februari), als spullen na de cut-off datum door het bestuur als dood gewicht worden beschouwd zullen deze worden weggegooid (zonder verder overleg/waarschuwing).
 
 
http://www.omroepwest.nl/nieuws/3067227/Rijswijk-pakt-45-voetbalvelden-aan-lege-kantoren-aan-meer-woningen
 
 
 
 
 
Mux kwam op IRC ook met deze link: http://www.denhaag.nl/home/bedrijven-en-instellingen/to/Haagse-kantorenloods-meld-uw-idee-voor-vastgoed.htm
 
 
 
 
 
In hoeverre sluit de revspace aan bij [http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/Leren-en-werken-in-de-techniek.htm "Leren en werken in de techniek aantrekkelijker maken"], The Hague security delta (HSD) / cybersecurity hoofdstad van Europa? In hoeverre is hier een leegstaand pand voor 1+ jaar voor te krijgen (zoals ook De Vloek is verhuist, trouwens [http://www.omroepwest.nl/nieuws/2928509/Krakers-De-Vloek-hoeven-geen-huur-te-betalen-in-nieuwe-pand-VVD-boos zonder huur]) --[[User:Bwb|Bwb]] ([[User talk:Bwb|talk]]) 18:51, 6 October 2016 (CEST)
 
 
 
Voor Leidschendam-Voorburg: Probeer een gesprek te krijgen met: https://www.leidschendam-voorburg.nl/Int/Leidschendam-Voorburg/Bestuur,-beleid-en-organisatie/Gemeentebestuur-Bestuur/College-van-burgemeester-en-wethouders/Wethouder-Rozenberg.html Een brief naar de raad kan helpen als je 0 terugkrijgt, bij partijen langsgaan is ook mogelijk.
 
Bij groenlinks is aansluiten bij een fractievergadering ook een goede optie om meer gewicht achter de zaak te krijgen.
 
Noem zeker ook dingen als positieve punten voor het gezicht van de gemeente, community en mooie/groene projecten bij partijen,
 
kijk in ieder geval van tevoren wat aansluit bij hun agenda.
 
 
 
=Opruimen=
 
  
 
=Inpakken=
 
=Inpakken=
Line 134: Line 52:
 
* [[Grote lichtkrant]]
 
* [[Grote lichtkrant]]
 
* [[Matrixsignaalgever]]
 
* [[Matrixsignaalgever]]
 +
* [[The_eye_of_the_Internet]] (geintegreerd met cam1)
  
 
===Makkelijk te vergeten===
 
===Makkelijk te vergeten===
Line 155: Line 74:
  
 
* Voetknoppen urinoirs
 
* Voetknoppen urinoirs
* Specifieke deuren wellicht?
+
* Specifieke deuren wellicht? (Klusbunker, meukhok. ....?)
 
* ...
 
* ...

Revision as of 11:26, 12 November 2016

Project Verhuizing
HupsakeeVerhuizen.jpg
Op naar RevSpace 3.0!
Status Initializing
Contact Sebastius, Gori, Foobar, Maxell, WinSCaP, Hans de Goede
Last Update 2016-11-12


RevSpace gaat verhuizen. Uiterlijk 31 maart 2017 moeten onze ruimtes in 'de Verlichting' leeg zijn opgeleverd.

Planning

  • Deelnemersvergadering16x10x11
  • 1 januari (uiterlijk): RevSpace is teruggebracht tot een minimum viable hacker-space. Alles wat niet essentieel is inpakken, meubels demonteren
  • 7 januari (uiterlijk): als een A locatie niet gelukt is voor deze datum, gaan we zsm voor een B locatie.
  • 31 januari: bestuursvergadering als een B locatie niet lukt, dan gaan we per direct aan de slag voor een C locatie (kantoorruimte voor meetings + opslag voor alle belangrijke materialen)
  • 1 februari (uiterlijk): alle persoonlijke spullen weg uit de space. Mogelijk schuift deze datum nog naar voren. Reken er op dat dit ook heel kort van te voren gecommuniceerd kan worden!)

Zoeken naar Ruimte

Opruimen

Spullen

Tref je iets waarvan jij denkt dat het weg kan/moet, dan vraag je dat aan de eigenaar (de deelnemer/bestuur).

Persoonlijke spullen: Deelnemers zijn zelf verantwoordelijk voor het mee naar huis nemen (of zelf verhuizen) van alle persoonlijke spullen op de space (zowel op als buiten de deelnemers planken, denk ook aan gereedschappen/materialen).

Het bestuur beslist over spullen die nog op de space staan na de cut-off datum (nader te bepalen, uiterlijk 1 februari), als spullen na de cut-off datum door het bestuur als dood gewicht worden beschouwd zullen deze worden weggegooid (zonder verder overleg/waarschuwing).

Inpakken

En ik neem mee…

Lomp, zwaar, fragiel

Makkelijk te vergeten

  • Accesspoints in algemene ruimtes
    • Alleen in de kantine, de rest hangt in eigen ruimtes.
  • ESPsensor op de boiler
  • Lora-Gateway (boilerruimte)
  • iButtonreaders en deuropeners zijdeur, voordeur, klusbunker, lounge
  • RevRadio bij boiler/antennes op het dak
  • Lichtkrant in kantine (hangt hoog, is lomp en zwaar)

Wat laten we niet achter wat je normaal wel zou doen?

  • kilometers UTP?
  • WCD's in klusbunker/restaurant
  • Laminaatvloer restaurant (is net nieuw en er zijn nog nieuwe vloerdelen bij Ikea te koop)
  • Analoge buitencamera's (willen we die wel? Zo ja: ook zoveel mogelijk coax uit het gebouw rauzen)

Wat willen we meenemen uit het gebouw dat toch gesloopt gaat worden

NB: Niks hiervan strippen/meenemen voordat er toestemming is. Koperen kabels is niet realistisch :D

  • Voetknoppen urinoirs
  • Specifieke deuren wellicht? (Klusbunker, meukhok. ....?)
  • ...