Difference between revisions of "SparkShack 2"

From RevSpace
Jump to navigation Jump to search
(Planning 29 september)
(Planning 29 september)
Line 73: Line 73:
 
* 1 speciekuip
 
* 1 speciekuip
 
* 1 slang waterpas
 
* 1 slang waterpas
<br><br>
+
<br>
 
* 1 betonmixerunit (morphje zoekt in kelder)
 
* 1 betonmixerunit (morphje zoekt in kelder)
 
* 2 sloopboormachines (morphje + black en decker sparkshack)
 
* 2 sloopboormachines (morphje + black en decker sparkshack)

Revision as of 16:51, 27 September 2015

Deze wikipagina is voor projectbeheer, dus liever brainstormen, ideeën aanvoeren en discussie elders doen. Sowieso graag alle energie richten op de essentiële zaken ipv bikeshedding, want de nieuwe sparkshack is geen fietsenschuur :D


Boodschappenlijst

Totaalbudget: € 12000. Dit is een maximum; liever geven we er veel minder aan uit.

! Post Pessimistische schatting Daadwerkelijk
Unit incl. vervoer - € 7000
4 stalen buitendeuren € 1600
Kabel (neopreen 6mm2) lengte?? € 600 € 5,82/m
Triplex voor vloerreparatie € 500
Kabelbruggen (2x 4m) € 344
Verf en schuurschijven € 300
Overige elektra € 200
(Materiaal voor) oprijplaat € 100
Betontegels 30x30, ≥ 60 stuks € 100

To do

Plaatsing

Planning

Proefbouwen en meten: Zondag 27 sept, na 16:00 - fundering bouw test en inmeten hoogtes paaltjes. Morphje en Gori gaan hierin lead nemen, meer handen zijn zeer welkom voor parallel processing van metingen.

Fundering bouwen: Weekend 10/11 oktober: fundering opbouwen tenzij (zwaar) regen. Start 12:00 Zaterdag In elk geval zijn Morphje en Gori aanwezig om te coordineren en bouwen. Hierbij zijn veel handen nodig, plan AUB om te komen. 3 dagen van te voren komt een update van mij om dit te bevestigen, ivm weer. In geval van vreselijk weer wijken we uit naar avonden van 12/13/14/15/16 oktober. Finale deadline fundering opbouwen : weekend 17/18 oktober: desnoods in stromende regen, als het nog steeds niet gelukt is.

Plaatsing: We wachten nog op info van verkoper/vervoerder. Onze voorkeur is vrijdag 23 oktober, dan wel wegens 18-22 oktober. Updates volgen moment dat ik precieze data heb.

Voorbereiding

  • Terrein ontdoen van dode planten/ aarde en onkruid. De randen met onkruidbestrijder dan wel zout bewerken om planten groei de ontmoedigen. Zie overzicht plaatje voor waar te schoonmaken
    • Tussen te lantaarnpaalen planten slopen en aarde weghalen. Is ong 1 uur werk
  • Betontegels kopen
  • Betontegels op hoekpunten en halverwege 10-meter-balken; 4 hoog, de ingemeten hoogteverschil met celentmortel opvullen.
  • PaaltjesPlan.png De SVG bron is hier File:PaaltjesPlan.svg.
  • Nadat de stapels liggen, de hoogste bepalen, en de verschil in mm in de onderstaande tabel invoeren
A B C D E
1 0cm 0cm 0cm 0cm 0cm
2 0cm 0cm 0cm 0cm 0cm
3 0cm 0cm 0cm 0cm 0cm

Planning 29 september

  • Morphje en Igor gaan naar de hornback rond 5 uur (vrijwilligers gezocht)
  • 18:00 uitladen bij Revspace (werken voor de BBQ)
  • 18:30 terugracen naar Hornbach (inleveren aanhanger)
  • 19:30 BBQ eten (zodat we wat ruimte over hebben)
  • 20:15 metameet
  • 20:50 magnum eten
  • 21:00 deltahoogtes bepalen van kolommen
  • 22:00 cementlaagdiktes uitrekenen



  • 70 stoeptegels
  • 5 zakken 4-in-1 sakrete cement
  • 1 cement troffel
  • 1 strijkspaan
  • 1 rubberen hamer
  • 1 emmer
  • 1 speciekuip
  • 1 slang waterpas


  • 1 betonmixerunit (morphje zoekt in kelder)
  • 2 sloopboormachines (morphje + black en decker sparkshack)
  • plastic (ligt in sparkshack)
  • waterpassen voor uitmeten indivduele kolommen
  • detail plaatsing paaltjes

Revspace parkeerplaats metPaaltjesplan detail.png

  • overzicht goedgekeurde locatie. En ja, je mag op de witte auto plaatjes plaatsen ;)

Revspace parkeerplaats metPaaltjesplan overzicht.png


    • Stukken staal plaat regelen in 30x30 om bij te stellen.
  • Afspraak maken met verkoper van de units voor levering, plaatsing en montage

Uitvoering

  • Foto's maken!!
  • Timelapse?
  • Meerdere mensen aanwezig om snel dingen te regelen
  • Iemand van het bestuur aanwezig om dingen te beslissen
  • Units plaatsen (door verkoper)
  • Controleren of het voldoende waterpas is (door ons!)
  • Units aan elkaar aansluiten met rubber strips (door verkoper)

Acceptabel maken

NB: hieronder wordt verstaan dat het uiterlijk van de buitenkant wordt verbeterd om de andere gebruikers van De Verlichting tevreden te houden. Uiterlijk van de binnenkant is in deze fase totaal onbelangrijk.

Planning

De week na plaatsing.

Voorbereiding

  • Schildermateriaal kopen:
    • 5 niet te grove slijptol schuurschijven kopen.
    • Minimaal 70, beter 100 meter brede schilderstape kopen
    • meerdere 10 cm lak rollers en roller bakjes kopen
    • Voorraad latex handschoenen controleren, en bijbestellen
  • Antraciet containerverf kopen
  • Deuren
    • Controleren of binnendeuren als buitendeuren gebruikt kunnen worden
    • Zo niet, minimum aantal nodige deuren kopen.

Uitvoering

  • Deuren repareren of vervangen
  • Frame schuren en *netjes* verven

Bruikbaar maken

Het gaat hierbij om bruikbaarheid om spullen in op te slaan en basis-dingen zoals licht, nog niet om alle sparkshack-functionaliteit terug te hebben.

Planning

Direct na voorgaande.

Voorbereiding

  • Uitzoeken hoeveel vloerplaten vervangen moeten worden.
  • Vloerplaten (triplex) kopen.
  • Roestbeschermer kopen (of die containerverf gebruiken?)
  • Documenteren bedrading
  • Kabel kopen (lang, 6 mm2)

Uitvoering

  • Verlichting fixen of vervangen
  • Vloer repareren
  • Roestplekken aan de binnenkant sealen
  • Sanitair slopen uit de ruimtes die we meteen in gebruik nemen
  • Ontvochtigen

Verhuizen

Planning

ASAP, maar na voorgaande

Hierbij zijn meerdere mensen tegelijk nodig, dus zodra we meer duidelijkheid hebben over de planning, doodle maken.

Voorbereiding

  • Weggooien wat weg kan.
  • Oprijplaten maken/kopen.
  • Dozen of kratten regelen.
  • Inhoud van kasten inpakken.
  • Overige kleine spullen inpakken.

Uitvoering

  • Gewoon doen :)

Inrichten

Planning

Zodra de oude sparkshack helemaal leeg is.

Voorbereiding

  • Inrichting bedenken

Uitvoering

  • Doen.