Space openen en sluiten: Difference between revisions

From RevSpace
Jump to navigation Jump to search
m (→‎Klusbunker: kabelgood->kabelgoot)
No edit summary
Line 1: Line 1:
= Openen =
= Aankomen =
 
== De space openen ==


Daar sta je dan, als nieuwe deelnemer of als ervaren hacker voor een dichte deur. De space is nog dicht maar jij gaat er voor zorgen dat ie open gaat!
Daar sta je dan, als nieuwe deelnemer of als ervaren hacker voor een dichte deur. De space is nog dicht maar jij gaat er voor zorgen dat ie open gaat!
Line 5: Line 7:
Open de deur van de klusbunker met de iButton en zet de space-state schakelaar om. De lichten gaan aan en RevSpace is klaar voor gebruik! Je zult zelf nog even de barterminal aan moeten zetten indien nodig.
Open de deur van de klusbunker met de iButton en zet de space-state schakelaar om. De lichten gaan aan en RevSpace is klaar voor gebruik! Je zult zelf nog even de barterminal aan moeten zetten indien nodig.


== Troubleshooting ==
= Weggaan =
 
 


Als je weggaat, moet je de space achterlaten alsof er niemand is geweest.


= Sluiten =
; Algemeen
Sluiten is iets meer werk maar wel belangrijk.
 
==Klusbunker==
* Powerstrips op de werktafels (ook langs de zijkanten) uit
* Stoelen weer op hun plek
* Tafels schoon
* Tafels schoon
* Gereedschap opgeruimd
* Gereedschap opgeruimd
* Eventueel: vegen
* Vloer geveegd (draadjes, componenten!)
* Barterminal uit
* Stekkerdozen uit
* Space-state op UIT. Het licht gaat uit, de meeste apparaten zullen automatisch uit gaan (ledstrips langs de kabelgoot) of in standby gaan. De ComicChat gaat 42 seconden na space-dicht afsluiten.
* De laatste die vertrekt: licht uit
* Na 60 seconden gaat de space-sucker op vol vermogen blazen
* Ramen dicht
* Deur dicht


===Troubleshooting===
; Klusbunker
* Ledstrip op de bogen blijft hangen (aan): Powercycle de ledstrip
* Stoel aanschuiven
* Andere zaken blijven aan staan terwijl dat niet zou moeten: stekker er uit
* Apparaten uit
* Bij twijfel: vraag gerust hulp op IRC via de barterminal
* Tafel leeg


==Restaurant==
; Restaurant
* Stoelen aan de wandhaken
* Stoel ophangen
* Licht uit
 
* Versterker gaat met space-state schakelaar
; Sparkshack
* Deur dicht
* Afzuiging uit
* Apparaten dubbel uit (schakelaar + stekker, of schakelaar + schakelaar)
* Deuren die geen doorduino hebben: op slot


==SparkShack==
; Kantine
* Alle apparaten uit, denk ook aan de ventilator
* Ramen dicht
* Deuren zonder doorduino op slot (hellingbaan, projecthok)
* Al onze spullen afgewassen terug in de lounge, uitgezonderd magnetron
* Alle buitendeuren dicht
* Licht uit


==Lounge==
; Lounge
* Ramen dicht
* Ramen dicht
* Terminal uit
* Terminal uit
* Licht uit


==Kantine==
== Afsluiten ==
* Onze spullen zijn opgeruimd, de tafels staan weer netjes
 
* Licht uit
De laatste die de space verlaat, is '''verantwoordelijk''' voor het controleren en zo nodig fixen van de volgende zaken:
* Soldeerbouten en andere hitte-elementen uit (klusbunker)
* Ramen dicht (kantine, lounge)
* Eventuele onveilige situaties die je had kunnen zien.
 
Verder '''alsjeblieft''' controleren en fixen:
* Alles wat anderen hadden moeten opruimen/schoonmaken/uitschakelen, maar niet hebben gedaan.
 
Als alles in orde is, sluit je de space af:
* Terminal uit
* Space-state-schakelaar op DICHT. Het licht gaat uit, diverse dingen gaan automatisch.

Revision as of 12:50, 28 September 2016

Aankomen

De space openen

Daar sta je dan, als nieuwe deelnemer of als ervaren hacker voor een dichte deur. De space is nog dicht maar jij gaat er voor zorgen dat ie open gaat!

Open de deur van de klusbunker met de iButton en zet de space-state schakelaar om. De lichten gaan aan en RevSpace is klaar voor gebruik! Je zult zelf nog even de barterminal aan moeten zetten indien nodig.

Weggaan

Als je weggaat, moet je de space achterlaten alsof er niemand is geweest.

Algemeen
  • Tafels schoon
  • Gereedschap opgeruimd
  • Vloer geveegd (draadjes, componenten!)
  • Stekkerdozen uit
  • De laatste die vertrekt: licht uit
  • Ramen dicht
  • Deur dicht
Klusbunker
  • Stoel aanschuiven
  • Apparaten uit
  • Tafel leeg
Restaurant
  • Stoel ophangen
Sparkshack
  • Afzuiging uit
  • Apparaten dubbel uit (schakelaar + stekker, of schakelaar + schakelaar)
  • Deuren die geen doorduino hebben: op slot
Kantine
  • Ramen dicht
  • Al onze spullen afgewassen terug in de lounge, uitgezonderd magnetron
Lounge
  • Ramen dicht
  • Terminal uit

Afsluiten

De laatste die de space verlaat, is verantwoordelijk voor het controleren en zo nodig fixen van de volgende zaken:

  • Soldeerbouten en andere hitte-elementen uit (klusbunker)
  • Ramen dicht (kantine, lounge)
  • Eventuele onveilige situaties die je had kunnen zien.

Verder alsjeblieft controleren en fixen:

  • Alles wat anderen hadden moeten opruimen/schoonmaken/uitschakelen, maar niet hebben gedaan.

Als alles in orde is, sluit je de space af:

  • Terminal uit
  • Space-state-schakelaar op DICHT. Het licht gaat uit, diverse dingen gaan automatisch.