RevSpace App: Difference between revisions

From RevSpace
Jump to navigation Jump to search
(words some shuffled are)
Line 7: Line 7:
   }}
   }}


Om het makkelijker te maken om meer foto's op de wiki te krijgen, ben ik een app mobiele aan het maken zodat het extra makkelijk gaat worden om foto's te maken en meteen aan je projectpagina toe te voegen.
Om het makkelijker te maken om meer foto's op de wiki te krijgen, ben ik een mobiele app aan het maken zodat het extra makkelijk gaat worden om foto's te maken en meteen aan je projectpagina toe te voegen.


== Techniek ==
== Techniek ==

Revision as of 07:17, 26 May 2018

Project RevSpace App
RevSpaceApp iPX 1.png
Een app waarmee je gemakkelijk foto's van je telefoon hier op de wiki kunt plaatsen.
Status In progress
Contact Peetz0r
Last Update 2018-05-26

Om het makkelijker te maken om meer foto's op de wiki te krijgen, ben ik een mobiele app aan het maken zodat het extra makkelijk gaat worden om foto's te maken en meteen aan je projectpagina toe te voegen.

Techniek

Mijn voorkeur gaat naar native apps. Maar ik wil 2 platformen ondersteunen. Mede omdat ik geen zin heb om een web app te maken vallen Cordova e.d. af. Ik ga ook niet al mijn werk 2x doen, dus native valt af.

Flutter is toevallig sinds kort in beta, en lijkt goed genoeg te zijn voor "productie", voor mij dan. Flutter is een framework om bijna-native apps te maken voor Android en iOS (en Fuchsia. maar ik geen geen fuch).

De taal voor Flutter is Dart. Lijkt ene beetje op Java, maar toch ook weer niet. Beiden zijn nieuw voor mij. Ik heb 3 jaar terug een native Android app gemaakt in Java, en dat is eigenlijk al mijn mobiele app development ervaring tot nu toe.

De eisen voor deze app zijn dat het moet werken op android vanaf 4.4.4, en zonder Google Services Framework aanwezig. En natuurlijk is de app 100% opensource: https://github.com/revspace/revspace_app/

Subproject MacOS

Project MacOS in Qemu-KVM
MacOS on ThinkPad.png
Subproject om de iOS versie van de app mogelijk te maken.
Status Completed
Contact Peetz0r
Last Update 2018-05-26

Helaas is het onmogelijk te bouwen voor iOS zonder Xcode, en Xcode draait alleen op MacOS. Dit is een beperking waar alle cross-platform mobile app development oplossingen last van hebben. Behalve wellicht het maken van een web app, maar zelfs dan zijn er beperkingen.

Vanwege deze beperking heb ik een mac nodig. Liefst loop ik niet rond met 2 laptops, dus het moet virtueel.

Ik heb instructies gevonden en gevolgd van https://github.com/kholia/OSX-KVM/blob/master/HighSierra/README.md

Of dit legaal is, is twijfelachtig. In de EULA staat duidelijk dat dit niet mag, maar het is mij niet duidelijk of dat stukje van de EULA rechtsgeldig is in Nederland. Anyway, ik heb het gewoon gedaan.

Ik heb daarna de informatie in het ABout This Mac ding veranderd om te reflecteren dat het op een ThinkPad draait, instructies daarvoor vond ik hier: http://www.idownloadblog.com/2017/01/13/how-to-modify-about-this-mac-hackintosh/

Test

Hieronder zullen binnenkort af en toe foto's verschijnen omdat ik de app aan het testen ben.