Organizing Events/Workshop zelf: Difference between revisions

From RevSpace
Jump to navigation Jump to search
 
(8 intermediate revisions by 4 users not shown)
Line 3: Line 3:


=== Het gereed maken van de locatie ===
=== Het gereed maken van de locatie ===
Verwacht je veel bezoeker op de Space zelf? Zet het hek openen naar het achterterrein en plaats het P-bord ergens duidelijk zichtbaar.
De stoelen / zitplaatsen staan misschien niet zoals jij ze wil hebben. Dat vergt dus wat handwerk.
* Beamer
* Beamer
** De beamer van de space kan gebruikt worden binnen de space en ligt op de gebruikelijke plek. Weet je niet waar beamer  ligt? Vraag het aan een andere deelnemer of aan een bestuurslid.
** De beamer van de space kan gebruikt worden binnen de space en ligt op de gebruikelijke plek. Weet je niet waar beamer  ligt? Vraag het aan een andere deelnemer of aan een bestuurslid.
Line 8: Line 15:
** Het beamerscherm kun je vinden in de lange kast, midden in het meukhok.
** Het beamerscherm kun je vinden in de lange kast, midden in het meukhok.
* Kabels
* Kabels
 
** Elektra
** VGA / DVI / HDMI
* Rubber mat
* Rubber mat
** De geel/zwarte rubbermat is ideaal om over je kabels heen te leggen. Dit voorkomt schade en struikelen. De mat ligt ook in het Meukhok, in dezelfde kast als het grote scherm maar onderop.


=== Techniek installeren en controleren ===
=== Techniek installeren en controleren ===
Line 19: Line 28:
Tip van flip:
Tip van flip:
Heb je apparatuur op batterijen? Zorg dan voor reserve of vervang bij voorbaat.
Heb je apparatuur op batterijen? Zorg dan voor reserve of vervang bij voorbaat.
Denk ook aan adapters niet elke laptop heeft een normale (S)VGA uitgang.
(Macs hebben per serie verschillend)


== Begin van het dagprogramma ==
== Begin van het dagprogramma ==
Line 25: Line 36:
* Badges?
* Badges?
* Hou je bij wie er komt?
* Hou je bij wie er komt?
Handig om uit te besteden wanneer je zelf de eerste workshop doet. Je kunt immers niet op twee plaatsen tegelijk zijn, en er zijn altijd deelnemers die te laat vertrokken zijn.


== Begin van lezing/workshop ==
== Begin van lezing/workshop ==
Line 33: Line 46:


Alvast bedankt! :-)
Alvast bedankt! :-)
<noinclude>
----
[[Organizing_Events/Voorbereiding|prev]] [[Organizing Events/Achteraf|next]]
</noinclude>

Latest revision as of 15:25, 1 October 2014

Voor de eerste bezoekers aankomen

Uiteraard kom je zelf ruim voor de bezoekers er zijn aan op de locatie. Maar wat gaan je dan doen?

Het gereed maken van de locatie

Verwacht je veel bezoeker op de Space zelf? Zet het hek openen naar het achterterrein en plaats het P-bord ergens duidelijk zichtbaar.


De stoelen / zitplaatsen staan misschien niet zoals jij ze wil hebben. Dat vergt dus wat handwerk.

  • Beamer
    • De beamer van de space kan gebruikt worden binnen de space en ligt op de gebruikelijke plek. Weet je niet waar beamer ligt? Vraag het aan een andere deelnemer of aan een bestuurslid.
  • Beamerscherm
    • Het beamerscherm kun je vinden in de lange kast, midden in het meukhok.
  • Kabels
    • Elektra
    • VGA / DVI / HDMI
  • Rubber mat
    • De geel/zwarte rubbermat is ideaal om over je kabels heen te leggen. Dit voorkomt schade en struikelen. De mat ligt ook in het Meukhok, in dezelfde kast als het grote scherm maar onderop.

Techniek installeren en controleren

  • Werkt de beamer?
  • Heb je beeld?
  • Heb je geluid?
  • Doet de microfoon het?

Tip van flip: Heb je apparatuur op batterijen? Zorg dan voor reserve of vervang bij voorbaat. Denk ook aan adapters niet elke laptop heeft een normale (S)VGA uitgang. (Macs hebben per serie verschillend)

Begin van het dagprogramma

Gasten / deelnemers ontvangen.

  • Badges?
  • Hou je bij wie er komt?

Handig om uit te besteden wanneer je zelf de eerste workshop doet. Je kunt immers niet op twee plaatsen tegelijk zijn, en er zijn altijd deelnemers die te laat vertrokken zijn.

Begin van lezing/workshop

Yeah! Do it!

Opruimen

Alvast bedankt! :-)



prev next